21:49

Study tips - Metodi (m)učenja #BTS

Ćaoo ljudii, evo i mene sa tu i tamo BTS postom.
Kao što ste videli u naslovu u pitanju je post o strategijama za učenje. 

Razlika između učenja u osnovnoj i srednjoj školi je ogromnaa..

U osnovnoj školi sam dosta pamtila na času i to je bilo već dovoljno za 3 možda i više i onda samo malo ponavljam i naučim za 5, a i dosta sam učila na primerima i njih dosta koristila i pričala svojim rečima.
U srednjoj školi je potpuno drugačije, bar što se moje škole tiče, jer svi nam govore "nema učenja napamet" i onda insistiraju, ozbiljno vam kažem, da znaš definicije od reči do reči bukvalno. Nema svojim rečima, nema primera, ništa. 


E, u prvom razredu, na primer, kada idem u školu posle podne, ja se uveče potrudim da zapamtim što više mogu, a onda ujutru učim i učim da bi naučila onako sasvim dobro. 

Znači bilo mi je potrebno više od jednog dana, tj. ne učenja ceo dan, nego mi je potrebno više vremena da se ''slegnu informacije''.




Metode, strategije koje ja koristim za učenje su: 
Btw prošla sam 5.00 😂😇

1. Prepisivanje gradiva na papir.

Ovako je to izgledalo, kako bi što više gradiva zapamtila, uzimala sam listove papira (iscepila bih neiskorišćene listove iz  starih svesaka iz prošlog razreda) i na njih prepisivala lekcije, na taj način - prepisivanjem više se pamti nego pukim čitanjem. 

S vremenom je to postalo sastavni deo učenja, i nisam mogla da započnem učenje, a da pre toga ne prepišem sve lekcije (iako sam imala najbitnije u svesci) što je pomalo problem, jer je to nekad oduzimalo dosta vremena.

Ovaj način je najbolje koristiti za učenje iz knjige i prepisivanje samo onih bitnih informacija i teza. 

2. Podvlačenje šarenim markerima.

Da bih podebljala bitne informacije i da bi mi se činilo lepše i zanimljvije koristila sam šarene markere. To većina već radi.

3. Postavljanje pitanja.

Kada naučim svo gradivo, na papir iz lekcija, naslova, definicija, izvučem pitanja koja bi mi mogli postaviti. Na taj način ispitam samu sebe i utvrdim ako nešto zapravo slabije znam. To možete raditi sa nekim. 


4. Čitanje na glas.

Kada čitam u sebi lakše mi misli odlutaju, a kada učim na glas kao da bolje čujem samu sebe i bolje pamtim. Proveravala sam šta kažu naučnici, da li je bolje učiti u sebi ili na glas i neka dvojica, Noah i Colin, kažu da je učenje na glas bolje. Tako da etoo.. 😃

5. Snimanje lekcija.
Snimala sam lekcije pomoću diktafona ili videa i onda preslušavala. Obično to puštam dok ne mogu da učim tj. na putu do škole, dok jedem, kupam se i sl.

6. Organizaciaja obaveza.

Organizujte i rasporedite učenje, nemojte da vam se nagomila više predmeta za jedan dan da učite, jer ćete morati da se opredelite za samo jedan ili dva.

To sam uvek izbegavala, a ako dođe do toga da mram da učim dva predmeta, odredim koji mi je bitniji, a onaj drugi naučim površno..

7. Objašnjavati lekcije.

Ponekad dok učim, takoreći glumim da već odgovaram ili nekom objašnjavam lekciju, a zapravo je tumačim i objašnjavam samoj sebi. Ako mi nešto nije jasno konsultujem se sa knjigom, sveskom ili internetom haha
8. Municija

Hoću reći puškice. Municija ih je zvao jedan nastavnik u osnovnoj. 
Pa pazite, ne praktikujem, ne podržavam one koji stalo prepisuju, neću da rizikujem, ali tamo gde zante da možete, napišete mini podsetnike. Iskreno, to sam radila samo za formulu iz matematike i sastav iz srpskog haha Ko to još ne radi? Zašto se maltretirati bez veze. 😂

9.  Zašto?

Nađite vašu motivaciju, vaše ''zašto''. Ja uvek imam listu sa ocenama koje imam i uvek težim ka što boljem proseku, i ako sad imam 445 normalno da ću težiti ka 5 da bih imala 5. Takođe, najbitniji su tu i životni ciljevi i motoi. 

10. Potraži pomoć. 

Ja matematiku slabo kapiram sama, zato kad mi neko posebno, bolje objasni sve skontam. Potražite pomoć ako mislite da vam je potrebna.
11. Uključi režim letenja u avionu na telefonu. 

Ako poruke iz grupe ili četa konstantno stižu, a insta storiji su zanimljiviji od lupam linearne funkcije, udaljite telefon što dalje. Protraćim sat vremena na dopisivanje, a kao učim.

12. Krenite ranije.

Uvek sam u fazonu ''Imam još vremena, neću još da krećem sa učenjem'' i onda ispadne na kraju da učim na vrat na nos. 


Okej, svi mi to sve znamo, ali na žalost, ne upotrebljavamo. Sada je pravo vreme da se malo podsetimo i krenemo kako treba. 

BTS Postovi iz 2017:

5 Stvari koje me nerviraju kod #početka škole
Kako se ja pripremam za prvi septembar 


Čitamo se usledećem postu ツ Pozz

16 коментара:

  1. Super post! Meni je isto kao i tebi najbolje prepisivanje na papir, nekada stvarno oduzima previše vremena, ali se isplati na kraju krajeva :) Vjerujem da su sve ove metode odlične, i sama ih većinom koristim!

    NOVI POST -> Peany

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se, mada me nervira kad ima puno lekciaj i onda mi treba dva sata da prepišem samo. Hvala ti! ♥

      Избриши
  2. Post je odličan i jako koristan. Sve stavke sa liste sam probala, tako da slobodno mogu da potvrdim da su efikasne i da rade. Ja npr.najviše volim podvlačenje markerom, čitanje na glas i pisanje lekcije na papir. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Čitanje na glas mi je omiljeno. Ja ne čitam na glas - ja se DEREM ahaha Hvala tii ♥♥

      Избриши
  3. Ja ne koristim ništa od toga, pravo da ti kažem, jer sam previše lenja za takve stvari. Odvojim noć, dve, tri, koliko mi već treba, nateram sebe da učim dok ne crknem i to ti je 😂 I 5,00 sam, gle čuda 😂 Međutim, sad polazim u srednju i pretpostavljam da to neće moći baš tako, tako da verujem da će mi saveti biti jako korisni. Hvala puno na ovom postu, divan je ❤️

    The girl named Ana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Učiš noću?? Ja mogu svakako samo ne noću. Kad mi se spava ja nisam ni za šta, a ne za učenje. Nema na čemu, hvala tebi na lepom komentaru ♥♥

      Избриши
  4. Jako korisni saveti u svakom slucaju.Neke od njih koristim ako idem u osnovnu skolu idalje.Svakako ove godine je zavrsavam i pitala sam se kakvo ce me ucenje ocekivati u srednjoj skoli.Sada znam.Hvala ti puno!

    ♥ MOJ BLOG! - Your Own Blog ♥ ( https://own-bloger.blogspot.com/ )

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na čemu, na blogu imaš savete za one koji polaze u srednju školu! ♥ Hvala

      Избриши
  5. Super savjeti,mada ja jedino podebljavam gradivo markerima i trudim se da pratim na casu da bi mi posle bilo lakse. Moji casovi su uvjek interesantni jer nam profesori to predstave na mnogo lagan i zanimljiv nacin. A probala sam sam da citam na glad i ne mogu,nerviram samu sebe i nista ne mogu da zapamtim. Ja volim da ucim u guzvi,tako da uvjek pustim muziku ili cak film na tv-u i onda gledam i ucim. 😜

    PajaMala.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno pratiti na času, ono što profesori ispričaju - to će i pitati, a često toga nema u knjizi.. Svaka ti čast kad voliš da učiš u gužvi, kod mene kući uvek gužva. Ja tako ne mogu da se skoncentrišem. Hvala ti! ♥

      Избриши
  6. Isprobala sam svaku metodu i kod mene se najefikasnije pokazalo citanje na glas i podvlacenje markerima tako da to uvek praktikujem. Prepisivanje na papir mi nije leglo pre svega sto i ja pisem sporo tako da mi oduzme jos vise vremena hahahah. Post je jako koristan i ima ponesto za svakoga koji jos nije nasao svoju "metodu" za ucenje:)
    https://sofijasjourney.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Sve metode koje si navela su stvarno djelotvorne. Podvlaćenje markerima mi je najdraža metoda. Prepisivanje na papir stvarno oduzme mnogo vremena, pogotovo ukoliko je lekcija više, ali je itekako od pomoći. Stvarno koristan i zanimljiv post.

    Isabela Breber

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najgore je kad s enavučeš na prepisivanje. Ove godine moram da učim redovno! haha.. Hvala ti ♥

      Избриши
  8. Odličan post! ❤️ Ove godine polazim u srednju tako da mi je ovaj post veoma dobro došao. Uglavnom, od ovih metoda najviše koristim podvlačenje markerima, čitanje na glas i uvek ispisujem bitne stvari na sitnim papirićima jer mi je tako lakše. :)

    www.anastasijamatic.blogspot.com

    ОдговориИзбриши