21:12

10 Novijih domaćih filmova - Opisi i utisci

Retko ko gleda domaće filmove, a moram priznati da ima poneki kvalitetan. One stare filmove su mnogi gledali, a i toliko puta su se vrteli na TV da mi već uveliko idu na živce (Žikina dinastija, Tesna koža, Ivkova slava...)

Neke sam gledala ranije, a neke sam sada pregledala, jer ni ja nemam naviku da gledam naše filmove.
Ovih 10 filmova je iz perioda 2010-2019 i to ubrajam u novije, jer ja i dalje ne kontam da je 2010. Bila pre 9 god. 😂

Južni vetar (2018.)

Link posta o filmu OVDE da se ne bih ponavljala...

IMDb ocena 8.4/10

                  Taksi Bluz (2019.)

Taksi Bluz izašao je u januaru ove godine, a prvi put sam čula da zlazi na reklami pre početka Južnog vetra i odmah sam rekla "Moram ići da gledam!" jer mi se stvarno činio kao ekstra film.

Radi se o komediji koja govori  o Marku, 42godišnjem taksi vozaču koji u slobodno vreme mašta o tome da postane scenarista. U njegovo vozilo se u toku jedne uobičajene smene ušunja mali Damir koji  je u potrazi za savojim ocem i tako počinje suluda avantura...

Moram priznati da sam očekivala malo smešnije scene, jer ipak je u glavnoj ulozi Andrija Miloševic, nasmejala se jesam, a i generalno retko koja komedija je meni smešna haha.

Inače, zadovoljna sam kako su odradili ovaj film, bez obzira što je moglo bolje, dopada mi se koje sve tačke života obuhvata radnja filma... Na primer imamo čoveka 40+ koga svi prozivaju kad će da se ženi, zatim neke simpatijice, okrutnost života prema napuštenoj deci, razne bizrne situacije, prepliću se smešni, lepi, tužni, dramaticni momenti..... 

IMDB 7.2/10

Kralj Petar I (2018.)

Škola nas je vodila u bioskop da gledamo ovaj film jer je u pitanju istorijski događaj i ličnost.
Pre toga sam razmišljala da li da idem da gledam ipak nisam, ali sreća pa smo na kraju išli, jer je film prevazišao moja očekivanja.

Radnja:

Film je rađen prema knjizi "Čarape Kralja Petra".

"...moćne i upečatljive scene tragičnog stradanja tokom povlačenja preko Albanije, snažne emocije kralja Petra i njegovo saosećanje sa borcima, kao i junaštvo tokom sudbonosnih bitaka, pokazaće da je film "Kralj Petar Prvi" najsnažnije sećanje i ukazana počast najslavnijim danima srpske vojske godinama unazad."

Film je potresan, pun emocija, empatije prema patnji vojnika i patriotizma. Ili grizeš i boriš se ili više ne postojiš - ako hoćeš da preživiš moraćeš da sebično okreneš leđa svima i da grabiš napred, bez stajanja, a tako ćeš samo izgubiti dušu i opet ti ništa ne garantuje pobedu....
Okrutnost rata i ono što učini od čoveka.

IMDB ocena 7.2/10


Biser Bojane (2017.)

Ovaj film izasao je u martu 2017. gde sam ja posle gledanja u bioskopu naredna 3-4 meseca jedva čekala leto i slusala pesmu iz filma koja moram priznati da je bila zarazna, ritmična i baš onako u letnjem fazonu. O ovom filmu sam pisala u mom prvom postu na ovom blogu, a link je  OVDE.

IMDB ocena 6.8/10


Stado (2016.)

Satirična komedija, stvarno sam se nasmejala nekoliko puta. Doduše, film je više za "odraslije" tj. Starije ljude - one koji se nalaze u sličnoj situaciji, kojima je teško da ostvare ideje i izgrade svoje karijere i pored mukotrpnog rada, i šta sve moraju da urade da bi došli do uspeha.. U svakom slučaju interesantno bez obzira na godine.

Radnja:


"Ovo je satirična komedija o životu iza kamere, o glumcima, rediteljima i drugim filmskim radnicima, neizlečivim entuzijastima, slepim za objektivne okolnosti, koji stavljaju na kocku svoju egzistenciju u želji da naprave veliko umetničko delo. Do sjaja i blještavila crvenog tepiha na svečanoj premijeri ne dolazi se putem posutim ružama već kompromisima, borbom, pa i "paktom sa đavolom", ako je potrebno."

Nikola Kojo je rekao:

"Stado je metafora za sve nas glumce, pa i za narod i način na koju u životu srljamo i ponekad se ne branimo od prepreka."

IMDB ocena 7.1/10

Pored mene (2015.)

Film "Pored mene" gledala sam pre neki dan kad sam krenula u "pohod" na filmove koje nisam odgledala, a odavno sam planirala.

Radnja:

Beogradska gimnazija, Olja, profeasorka istorije i razredni starešina 4. razreda. Ona je žena slikara čija je najnovija izložba izazvala burne reakcije, zbog čega je ona napadnuta. Sutradan u školi saznaje da su napadači njeni učenici koji si sve snimili i postavili na internet. Ona im oduzima telefone, isključuje internet i ostavlja ih zaključane u školi tokom čitave jedne noći, koju su prinuđeni provesti zajedno otkrivajući istinu jedni o drugima.

U filmu su kroz likove prikazani svi problemi u našem današnjem društvu kao što su droga, nasilje, homoseksualnost, nacionalizam, huliganstvo, laži... itd. Itd. Moje mišljenje je da je radnja mogla malo bolje da se razradi, okej vidi se metafora, poenta, ali moglo je bolje.

IMDB 7.2/10


Enklava (2015.)

Davno sam ga gledala, ali se sećam o čemu se radi. Život ljudi i dece u enklavama na KiM.
Gledam film i ne mogu da shvatim kakvo GOVNO možeš biti da napaćenog svog brata, kinjiš, odbacuješ i nazivaš "Šiptarom"? Pa pizda ti materina!! A sa tim sam se susrela i u svojoj okolini kada smo na ekskurziji u hotelu sreli grupu dece sa Kosova.

Radnja:

"Film obrađuje temu položaja Srba koji su ostali da žive na KiM nakon 1999. U malim izolovanim zajednicama - enklavama.


Šta se dešava kada neko premine u enklavi, a groblje se nalazi izvan nje, na neprijateljskoj teritoriji? U ovoj priči uz mnogo peripetija, jedan osamdesetogodišnji starac će ipak biti sahranjen, i to zahvaljujući svom unuku, desetogodišnjem dečaku koji se usudio da učini nešto nemoguće za obe zajednice - da zavoli i stekne prijatelja na suprotnoj strani...."


IMDb ocena 7.7/10


Mali Budo (2014.)

Takođe beše davno, u pitanju je crna komedija.
Krvna osveta  u stilu oko za oko, zub za zub, koja u Crnoj Gori još uvek nije iskorenjena.
Onako.

Radnja:

"Drago je podgorički hirurg, koji prililom operacije pravi grešku i ubija sina jedinca gradskog moćnika. Da bi zaštitio svog Buda sina od krvne osvete Drago ga šalje u Beograd kod prijatelja iz studentskih dana. Budo ovo shvata kao sjajnu priliku da se upozna sa noćnim životom grada koji nikad ne spava. Nije ni svesta koje su prave namere negovih zaštitnika."

IMDb ocena 6.2/10

Parada (2011.)

Gledala sam ga nekoliko puta, i to jako davno, ali se dobro sećam radnje.
Ono kad Balkanci zaborave na verske, kulturne, tradicionalne i druge razlike i ujedine se.
Drama i komedija.

Radnja:

"Film govori o grupi gej aktivista koji pokušavaju da organizuju paradu ponosa u Beogradu. Kada policija odbije da obezbeđuje skup, oni se obraćaju grupi kriminalaca iz bivše Jugoslavije, među kojima je i Lumun, vlasnik agencije za obezbeđenje i ratni veteran."

IMDb ocena 7.3/10


Šišanje (2010.)

Mislila sam da je potpuno klasičan srpski film (što nije mnogo daleko od istine) i nisam imala neka dobra očekivanja, ali je film ostavio mnogo jači utisak...
Teme su hiliganstvo, nasilje, organizovani kriminal, loše društvo, uklapanje u društvo, licemerje, neonacizam...

Radnja:

Novica je dobar dečko, matematičar, pošten, nije izdajica. Nakon gradskog takmičenja zbližava se sa Reljom koji ga uvlači u svoj mali klan neonacista, krezubih, pijanih, nasilnih, nadrogiranih besposličara i navijača... Priča o tome kako je potencijl skrenuo sa puta u želji da se uklopi u društvu, izgubio razum, savest, revoltiran licemerjem predstavnika države pokušava da uzme stvari i svoje ruke - na pogrešan način...

Stanje u državi, policiji, politici, školi, na ulici... Pravda nije ista za sve.

Svaki put kad poželim da upišem pravo ili kriminalistiku ovakvi filmovi me 'srozaju', razdrmaju me i nateraju da se zapitam....😁

IMDb ocena 6.5
.......................................

Uskoro izlaze filmovi Balkanska međa i Reži. 
Gledala sam najavu za Balkansku među i svidela mi se, pa ću ići da ga ogledam u bioskopu.

Previše sam se raspisala....

Kakvo je vaše generalno mišljenje o domaćim filmovima i da li ste gledali neki od ovih? 

18 коментара:

  1. Razumljivo, Američka i Engleska kinematografija je gledanija, poznatija i bolja uglavnom. Hvala! ❤️

    ОдговориИзбриши
  2. Većina domaćih filmova su, nažalost, podcjenjeni. Smatram da zaslužuju više pažnje, ja sam većinom gledala starije filmove i to one s jakom poukom, a o tome sam pisala i na blogu, a što se tiče novijih fledala sam 'Pored mene', svidio mi se, iako ga nisam najbolje razumjela i jedva čekam drugi dio. Za 'Taksi bluz' sam čula dobre kritike, a ponajviše za 'Južni vetar' koji sam se zaklela da neću gledat haha

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se u potpunosti i to je jedan od razloga za ovaj post.
      Ponekad neke filmove ne shvatimo na pravi način dok ne pogledamo iz drugog ugla i pročitamo nečije tumačenje.
      Što da ne? Hahah

      Избриши
  3. Nemam tu naviku da gledam domaće filmove. Jedini domći filmovi koje sam odgledala su Mali Budo, Mrtav Ladan, Zona Zamfirova i možda još po neki. S ove liste sam čula za Južni Vjetar koji sam planirala da odgledam i koji mi djeluje ok. I ostale ću uzeti u obzir. Super post. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zonu Zamfirovu sam primetila da se ponavlja na TV-u ali mim e činila jakoo dosadna pa je nisam ni gledala, a pretpostavljam da je drugi deo bolji... A ova dva sam gledala. Južni vetar je baš uzeo maha, pogleda, al ne očekuj ništa specijalno😁 Hvala!

      Избриши
  4. Jako lijep post, ija ttakoder jako obozavam domace filmove i gledao sam ih jako puno. Tvoj blog mi se jako svidza zaista je predivan!! novi post kod mene pa komaj obavezno kada budes imala vremena pozz!!

    sarajevo4ever.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Da li mi veruješ da nijedan od ovih filmova nisam odgledala? :D

    https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/02/novi-zivot-isplaces-se-i-krenes-dalje.html

    ОдговориИзбриши
  6. Ni ja nemam baš nešto vremena, naročito za filmove jer traju preko 1.5h ali sam sad uhvatila vremena zbog "vanrednog raspusta". Inače serije pratim i domaće i strane.

    ОдговориИзбриши
  7. Moram biti brutalno iskrena, ja uošta nemam pooojma da postoji ijedan od ovih filmova, nezz ja samo znam za baš one stare filmove koje si gore navela, sada čitam ovo i baš su mi svi prejaki,ja nmg vjerovati da uopšta nemam pojma da mi imamo nove filmove. Skroz se to slabo reklamira ,ili mene svaki put reklama tih filmova mimoilazi. Dobro znam za Južni vjetar, jer to sam viđala po tuđim storijima na Instagramu i u njega sam upućena....ali ostalo...ništa, iako moram ti reći da sam iznenađena i koliko smo mi zapravo kreativni ljudi, baš su radnje drugačije, skroz sam iznenađenja, naravno pozitivno. hahahaha xd evo još sebi nmg doći

    prvadamarusije.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Viđala sam reklame samo za ove novije i popularnije filmove, a za ove ostale sam jedva i čula, tako da mi je potpuno jasno hahah

      Избриши
  8. Stvarno nisam ljubitelj naših filmova, bili to srpski ili hrvatski haha. Ali iskreno, Žikina dinastija i tako ti stariji su bili vrijedni gledanja. Sad mogu već bit dosadni i tako, ali barem si se imao s čim nasmijati haha! Sve u svemu, stvarno odlična ideja i odličan post! Imam u planu pogledati Južni Vetar tako da nadajmo se da će mi se svidjet haha! <3


    novi post -> http://teenorchild.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Žikina dinastija mi je možda i od omiljenijih starih filova, dok na primer Ivkovu slavu ne mogu očima da vidim hahah Volim da odgledam dobar film, pa bio naš ili strani, mada naši i nisu tako kvalitetni i interesantni, logično, jer ne možeš porediti visokobudžetni holivud i Balkan...

      Избриши
  9. Ne gledam domace filmova i nisam pogledala ni jedan od ovih koje si navela. Voljela bih pogledati Juzmi vetar kojeg dosta njih hvali i Taksi bluz. Odlicno si predstavila filmove

    https://beautybydorotea.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши