13:57

Central park - Gijom Muso Recenzija

U toku raspusta pročitala sam knjigu koju sam kupila na prošlogodišnjem sajmu knjiga u Beogradu. 
PoU pitanju je "Central park" od Musoa i tek sada sam uhvatila vremena da zavrišim ovaj post...

Knjigu sam izabrala na osnovu opisa, a
opis glasi:


Život je čudesan lavirint, satkan od niza slučajnosti. Jedno malo zrno peska u vrtlogu svakodnevnice u stanju je da se poigra sa našim životima. Možda se, ipak, ništa ne dešava slučajno...

Njujork. Dva potpuna stranca bude se na klupi u Central parku. Alis, pripadnica pariske policije, i Gejbrijel, američki džez pijanista, ne sećaju se šta se dogodilo prethodne noći. Poslednje što je Alis zapamtila je proslava sa drugaricama u noćnom klubi na Jelisejskim poljima, dok se Gejbrijelovo sećanje završava sa svirkom u Dablinu. Kada krenu u potragu za istinom, ono što će otkriti okrenuće im svet naopačke. To jutro pamtiće do kraja života...

Majstorski osmišljen psihološki triler, protkan najfinijim emocijama, oživeće vam sva čula!"



Žanr: Triler, romantika
Broj strana: 278
Povez: mek
Izdavač: Vulkan
Glavni likovi Alis Šefer policajka i Gejbrijel Kejn džez pijanista


Moji utisci nakon čitanja:

Odličan triler što se toga tiče, nikako nisam očekivala ovakav kraj, potpuno nepredvidivo delo. Uplašila sam se da će priča izgubiti smisao, jer sam se, pred rasplet, osećala zbunjeno. Nije izgubila smisao niti postala dosadna, naprotiv priča vas drži prikovane uz knjigu do samog kraja kako bi pronašli odgovore na sva vaša pitanja i nedoumice.

Likovi su kompleksni, teško ih je prozreti, kriju svoju prošlost, svoju unutrašnju bol, rane, teške uspomene koje polako izniču jedna po jedna na površinu.


Kada sam kupovala knjigu nisam je zamišljala ovako, otišla je u malo drugačijem pravcu, pa ne mogu reći da sam oduševljena, ali to ne umanjuje moj utisak.

Ima dozu neke oštrine, surove realnosti života , teške životne priče, trauma, agonija, dobar smisao i poruka, drži pažnju, ostavlja utisak, pa čak imamo i nemilosrdnog ubicu...
li dosta 'umerena' radnja, a sadrži i dozu romantike i nežnosti (na samom kraju) što ja nisam očekivala, ali moja krivica. 


Tako da ako očekujete neki  krimi -horor-psihološki triler ovo nije ta knjiga, nosi sasvim drugačiju poruku, ali u svakom slučaju baš zbog toga imate moju preporuku, jer je u pitanju jako dobra priča.

Radnju prati dosta opisa i lepo sročene rečenice npr.

"Ulica je bila osvetljena i prozračna sa raznovrsnom arhitekturom i bleštavim izlozima. Između zgrada od kamena, malih radnjimi restorana, izdvajala se fascinantna silueta Novog muzeja..."

Doduše, imam jednu zamerku, na primer ova rečenica:

"Reomirova ulica, zatim Boburska prelazim Mare sa zapadne strane i izlazim na trg gradske većnice..."

Jer nemam pojma gde su te ulice i ništa mi ne znače takvi detalji, pa me je to malo iritiralo, ali ništa naročito.

Omiljeni citat:

"To je priča o tužnoj, usamljenoj devojci, koja nikada i nigde nije pronašla svoje mesto."

Citati drugih pisaca:

Na početku svake glave, izuzev delova "Sećam se" gde se Alis veaća u svoju prošlost i otkriva nešto novo o sebi, nalazi se odgovarajući citat od poznatih pisaca kako današnjice tako i istrojiskih ličnosti i narodne izreke.

Izdvojila bih:

"U stvarnosti postoje dve vrste života: onaj za koji ljudi misle da ga vode, i onaj drugi. A upravo taj drugi stvara probleme i mi žarko želimo da ga iskusimo." Džejms Solter

"Forever is composed of nows." Emili Dikinson

"Starenje u suštini nije ništa drugo nego stanje kada više nemate strah od prošlosti." Stefan Cvajg

"Želimo istinu, a pronalazimo samo nesigurnost u nama." Blez Paskal

Prvi deo "Čvrsto vezani"; Prva glava "Alis"

Citat koji po kom mišljenju opisuje radnju:

…...…....……………

Nisam odala mnogo što se tiče same radnje, ali se ipak nadam da sam rekla dovoljno da neke od vas zaineresujem i da vam se post dopadne.

Knjiga i pisac su veoma poznati u čitalačkom svetu i mnogi je već imaju na svojim policama. Ako ne ovu, onda neku drugu Musoovu knjigu.



7 коментара:

  1. Čula sam i za knjigu i za pisca, ali nisam nikad pročitala. Uzeću je u obzir, jer mi djeluje jako zanimljivo. Super post. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
  2. Gijom Muso me oduševljava svakom knjigom, iako ovu nisam pročitala. Pročitala sam četiri ili pet njegovih knjiga i sve su mi se dopale. Ako ikada pročitam ovu, verujem da će mi se i ona dopasti. Ono što mi se dopada kod njegovih knjiga je to što ni na jedan trenutak tokom čitanja nisam pomislila da je knjiga dosadna. Ubedljivo jedan od najboljih pisaca današnjice.

    Novi post je na mom blogu, ako imaš vremena, pogledaj: Wonderland Vibes

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se! 😊 Ja sam za sad samo ovu njegovu, hoću da se upoznam sa što više pisaca. 😘

      Избриши
  3. Jako interesantan post. Iskrena da budem,nikada nisam nista procitala od Musoa,nekako me nije privlacio,nisam sigurna da li su teme koje ja volim,ali svi o njemu govore,tako da cu vjerovatno uzeti neku knjigu da vidim sta to pise. 😃

    PajaMala.bogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, definitivno sam primetila da ga svi hvale, naročito onu "Zato što te volim" , ali kad sam kupovala knjigu nisam to imala na umu tako da to nije bilo presudno, ali znatiželja je dobra stvar! 😉Hvala ti.

      Избриши