20:45

10 Činjenice o svemiru koje verovatno niste znali!


Da li vas užasava (koja reč) činjenica da je svemir BESKONAČAN!?
Dok nisam počela da prikupljam informacije za ovaj post nisam imala pojma koliko njemam pojma. 
Žao mi je što neke stvari nikada nećemo otkriti i dokazati. Mrzim nagađanja. Najviše bi me iznerviralo kad bi shvatila da sve ove gluposti koje učim u školi uopšte nisu tačne hah... 
Hajde da pređemo na zanimljivosti, do sad nisam baš pisala postove ovog tipa, pa ne znam kako vam se to sviđa. 



1. Merkur je planeta najbliža suncu, a temperatura na toj planeti može dostići i do (minus*) - 280C jer ne zadržava toplotu.

2. 2011 godine otkrivena je planeta za koju se veruje da njen značajan deo čine dijamanti. Veća je od zemlje za oko 5 puta. 



3. Na Mesecu su jasno vidljivi otisci stopala astronauta koji su bili na njemu i ostaće tu zauvek jer nema vetra da ih oduva tj. uništi.

Dok na drugom mestu piše da će otiske uništiti prašina... Pa sad..


4. Od 2006. Pluton ne spada u planete kako se ranije smatralo, i to zbog promene definicije o planetama


5. Kada gledate u zvezdano nebo, vi zapravo gledate u daleku prošlost. Zašto? Zato što svetlo koje trenutno vidite (i koje vam formira sliku) putuje iz udaljenih zviezda i galaksija. Svetlu treba stotine, hiljade, a ponekad i milioni godina da dopre do nas. Dakle, kada pogledate u nebo, vi ne vidite svemr kakav izgleda danas, već kakav je bio u prošlosti. Na primer, galaksiju Andromeda vidimo je kakva je bila pre 2.5 miliona godina.

Ok, ŠTA??


6. Zemlja je jedina planeta koja nije dobila ime po jednom od mitoloških bogova.

7. Puni mesec je devet puta svetliji od polu meseca.

8.Svemir je jezivo tih.

9. 
Da je sunce veličine fudbalske lopte Zemlja bi bila veličine graška.

10. Munja stvara temperaturu koja je pet puta viša od temperature na površini Sunca.


Volela bih da nam je svemir 'pristupačniji', da otkrijemo da li je  Zemlja jedina planeta pogodna za život, da li smo sami...? I još mnoštvo stvari. 
Резултат слика за ALIEN

Šta vi mislite, da li je čovek stvarno kročio na Mesec?
Kako to da od tada (1969.) više niko nikada nije otišao a 21. vek je?

Nadam se da vam je bilo interesantno! 
Možda su neki od vas već čuli za neke informacije s obzirom da je bilo par videa na YT. 

17 коментара:

  1. Preinteresantan post! Za vecinu stvari prvi put cujem,tako da si me nekim cinjenicama bas iznenadila! Tek sad vidim da mi o svemiru jako malo znamo. Definitivno bih voljela da nam je pristupacniji.

    PajaMala.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Pre dve godine,od prilike posto zaista nisam sigurna,nekako sam iskopala sliku iz studija na kojem je bio postavljen set za "laziranje" sletanja na mesec.I iskreno,ne moguce da smo mi jedina ziva bica!SVE VAN ZEMLJE JE VANZEMALJSKO!Tako da takve stvari postoje.Sto se tice posta,odlican je svaka cast!

    ♥ MOJ BLOG! - Your Own Blog ♥ ( https://own-bloger.blogspot.com/ )

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moguće, drago mi je što si podelila svoje mišljenje sa mnom. ja sam ipak neko ko ne veruje u sve i svašta ako ne postoje uverljivi dokazi za to! Hvala ti! ♥

      Избриши
  3. Među ovim činjenicama ima nekih koje sam čula, ali je bilo dosta onih koje nisam znala i zato mi je čitanje ovog posta bilo jako interesantno. Inače su mi ovi postovi veoma zanimljivi i predlažem ti da ih što češće praviš. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Ja bih baš volela da je ovo što učimo u školi netačno da bih mogla svima da nabijam na nos da sam za džabe išla u školu 😂 Šalim se, ali ja stvarno ne verujem da je svemir beskonačan. Generalno ne verujem u stvari koje ne mogu da zamislim i koje su nelogične i pritom nedokazane. Recimo, svemir se navodno širi. Pa gde može da se širi ako je beskonačan? A drugo, kako može nešto da bude beskonačno? Ne verujem u beskonačnost i smatram da sve ima svoj početak i kraj. Nego, nije to sad ni bitno 😂 Znala sam skoro pola ovih stavki, ali je bilo vrlo interesantno čitati, posebno deo u vezi gledanja u daleku prošlost (iako je konfuzno af). A što se odlaska na mesec tiče, ako se ne varam, Rusi su poslali nešto u orbitu, što je Amerikancima smetalo pa su navodno otišli 1969. (u šta ja lično ne verujem i ima previše dokaza da je lažirano), jer su se tad (kao i sad) Rusija i SAD konstantno takmičile pa je došlo i do hladnog rata. Nisam sigurna, pošto mi to nismo ni učili iz istorije iako je bilo po planu, ali trebalo bi da je tako. Genijalan post 👌❤ ❤️

    The girl named Ana ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja isto, baš kao što sam rekla u jednom komentaru nisam baš lakoverna i ne verujem u nelogične i nedokazane stvari.
      Ipak me zbunjuje i to što Rusi nisu mogli da dokažu da li je lažirano ili ne... Koliko je jak razlog da kriju pa svi ćute zbog njega..?
      Hvala ti na komentaru! ♥♥

      Избриши
    2. Pa realno, dokazi da je lažirano postoje, ali ti ne možeš da nateraš nekog da prizna da je lažirano ako on to neće. Osim, jelte, da ga vodiš na poligraf, ali i na to treba da pristane ili da je uradio neko teže krivično delo, što lažiranje sletanja na Mesec svakako nije. A moje lično mišljenje je da se krije jer su, kao što rekoh, Amerikanci navodno poslali Apolo na Mesec da bi parirali Rusima koji su poslali nešto u orbitu. Kad bi se ispostavilo da ga nisu poslali na Mesec, Rusi bi automatski bili u prednosti, što Americi, logično, ne odgovara. Takođe, ljudi koji stoje iza svega toga ne bi dobro prošli, tako da im defintivino odgovara da ćute. Ne mora biti tačno, ali eto, ja na to tako gledam

      Избриши
    3. Znam, znam, ali ne moraju ništa da priznaju ako su dokazi dovoljno jaki? Slažem se da je moguć i najverovatniji razlog ta večita 'takmičenja' i neprijateljstvo između Amerikanaca i Rusa ;D

      Избриши
  5. Preeemoćaan post *-------*
    Obožavam svemir i astorlogiju kao nauku tako da sma većinu stvari znala i bile su mi poznate ali opet je preleepo videti da je neko napisao nešto ovakvo, stvarno odlična ideja i odličan sadržaj, piši u buduće jošš ovako zanimljivih i doduše retkih postova jer vidi se da ti dobro ide :) <3 <3 <3


    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши
  6. Jako sam se usrećila kada sam videla ovaj post u Listi za čitanje i odmah sam kliknula na njega. Veoma zanimljivo, mogu reći da sam za neke od ovih činjenica čula. Ne znam šta mogu reći o sletanju na Mesec. Postoje razni dokazi da se to zaista desilo, ali postoje i drugi dokazi da se to nije desilo. A posebno me je začudila činjenica da kada gledamo zvezde gledamo u prošlost iako sam jednom čula za to. Svaka čast! 👌

    Adda's Life | Prelistavanje Hej magazina - Septembar 2018

    ОдговориИзбриши
  7. Post je fenomenalan, jako mi se dopada tvoj blog... Svaka cast ^_^

    Ako zelis zaprati i uzvraticu, samo ostavi komentar :))

    Novi post
    https://sassyprimadonna.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши