21:45

Sreća.

 Sreća se ima ili se traži?

Negde sam jednom pročitala ovo pitanje i baš sam se zamislila - da li sreću imaš ili je tražiš?

Znate ono kad kažu "Imao je sreće..." ili "Rođen je pod srećnom zvezdom" i slično? 

U to verujem isto koliko i u sudbinu - odnosno ne verujem u to da nam je svima "zapisano" i da šta god radili nećemo ništa promeniti, pa isto tako niko ne može tek tako prosto da poseduje sreću koja mu magično pomaže u životu.

S druge strane, kako to sreću tražiš? Jel je neko izgubio negde pa ideš da je pokupiš? Znam, znam misli se figurativno, kao ono "Tražim dečka." ali isto tako možeš samo figurativno i da je nađeš. 

A tu su još i mnogobrojna pitanja:

Da li sreću zaista čine male stvari?
I koje su to stvari?
Da li sreća mora da se zasluži?
Šta je uopšte sreća? 


"Sreća je izbor, ne rezultat.
Ništa te neće učiniti srećnim dok ne odabereš da budeš srećan.
Niko te neće učiniti srećnim, osim ako ti odlučiš da budeš srećan. 
Sreća neće doći do tebe. Može samo da dođe od tebe."

Kako vama ovo zvuči?

Verujem da se mnogi od vas slažu sa ovim citatom. Nailazila sam već na te fraze kako je sreća izbor i sl. ali nisam sigurna da li se slažem sa tim. 

Uopštena definicija sreće kaže da je u pitanju stanje zasnovano na zadovoljstvu životnom situacijom, koje je u tesnoj vezi sa osećajem ispunjenosti i uživanja.

Iako sreću, po mom, ni ne treba definisati; to bi značilo upravo to - da je sreća rezultat zadovoljstva, ispunjenosti, uživanja... 

Odnosno, to bi značilo da svako svoju sreću stvara.

U suprotnom, ako je sreća isključivo izbor, a ne rezultat, to znači da su osećanja i pojedina duševna stanja takođe izbori, a ne rezultati okolnostiu kojima smo se nalazili i ljudi koji su uticali na nas.

Naravno, mi uvek možemo da izaberemo da odbacimo loše misli i da pokušamo da ih preusmerimo na neku pozitivniju stranu, ali niko ne može na silu da bude srećan, to  je preusljeno i lažno i vuče nas još dublje u ponor, forsiramo sebe na pogrešan način i postajemo još nesrećniji jer krivimo sebe što zapravo nismo srećni.

Rekla bih da pogled na svet može da bude izbor, optimizam i pesimizam, ali i jedan i drugi imaju neke prednosti i mane.

Optimista se uvek nada pozitivnom i nikada nije zabrinut, a pesimista obrnuto. 
Rekla bih da ni jedna krajnost nije dobra ni realna, jer i nada i briga su korisna osećanja, nada nas puni energijom, a zabrinutost nas priprema na moguće scenarije i podstiče nas da pokušamo da ih sprečimo. 
Takođe, optimističan i pesimističan pogled zavise i od samog karaktera osobe tako da ljude ne treba forsirati na pozitivan stav.
...
Naravno da bi neko mogao da bude srećan i uopšte da radi na tome mora to da i želi,
ali ko ne želi da bude srećan?

Normalno je i prirodno biti tužan, ljut, razočaran... Isto tako je u redu biti nesrećan. Loši periodi će proći, bitno je nastaviti dalje i raditi na sebi kako biste promenili ono što vas koči i postali onakvi kakvi želite.

Društvo nam prikazuje pogrešnu sliku života, neću za to kriviti društevene mreže.
Ljudi, prijatelji, međusobno kriju svoje probleme, nemire i nedaće održavajući u javnosti lažnu sliku ideala i savršenog, srećnog života.
Ne padajte na to, nikome nije bajno, svakga nešto tišti, svi imaju svoje probleme i svakom je njegov problem najveći.


Moraš se privići na malo tuge u životu. Nećeš znati šta je prava sreća, ako je ne budeš imao sa čime uporediti. – Paulo Koeljo

Ko misli da je srećan, on je zaista srećan. – Jovan Dučić

Delovanje neće uvek doneti sreću – ali sreća sigurno neće doći bez delovanja. – Bendžamin Dizraeli

Sreću određuje stanje našeg duha, a ne događaji. – Dalaj Lama

Sreća je poput palate iz bajke koju čuvaju zmajevi. Moramo se boriti kako bismo je osvojili. – Aleksandar Dima

Sreća nije slučajna; a nije niti nešto što trebate želeti. Sreća je nešto što sami stvarate. – Džim Ron

Ne zavisi od tebe hoćeš li biti bogat, ali zavisi od tebe hoćeš li biti srećan. – Epiktet

Sreća je smisao i svrha života, ceo cilj i kraj ljudskog postojanja. – Aristotel

Da li ste nešto primetili?

Da su pojedini odgovori potpuno različiti, pojedini se međusobno isključuju...
I šta vam to govori?


Šta je sreća?

Da li neko može da vam odgovori na to pitanje?

Može, ali se vi nećete složiti, jer...

Niko ne može da nam kaže šta je to sreća za nas, svako ima svoj individualni vid o sreći, zadovoljstvu, idealu, svrsi, cilju života...

Ceo život tražimo tu sreću, a da li mi uopšte znamo šta ona predstavlja za nas?


Negde sam imala potrebu ovo da napišem, dugo sam iščitavala post i razmišljala o svemu i tek sad sam rešila da ga objavim. 

Koja su vaša razmišljanja na ovu temu?
Sigurna sam da se što se nekih stvari tiče verovatno ne slažete sa mnom, što je očekivano i okej, jer svi smo različiti, ali poenta je ista. 
Ja ponekad mnogo filozofiram, ne zamerite.

Ono oko čega ćemo se verovatno složiti je da svi mi ljudi provedemo život u potrazi za srećom, ponekad ona prođe pored nas a da je ni ne opazimo, ponekad je ona tu sve vreme a mi je nismo prepoznali... 

Slobodno mi pišite vaša razmišljanja u komentarima.
 

5 коментара:

  1. Sreća je subjektivan pojam. Kao što si i sama rekla svi ju gledamo na drugačiji način. I mogu ti reći da se s većinom napisanoga slažem. Također smatram kako sreća ne dolazi sama od sebe, pa i najmanju njemu iskru trebamo objeručke prihvatiti. Opet postoji razlika između trenutne sreće oko (npr.) pobjede omiljenog klupa i sreće koja traje duži period. Divno napisan tekst. Bravo. :)

    Savršen nered

    ОдговориИзбриши
  2. Super post, lepo napisan, i moram da se slozim sa Laurinim komentarom

    ОдговориИзбриши
  3. Milice, prelijep post, slobodno mogu reći da je najbolji na tvom blogu. Odlično si sve sročila - sreća je stanje uma i ona je za svakoga individualan pojam. Divno napisano! ❤️❤️❤️

    Sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Moje ime, Shira elijah Nakon 12 godina braka, moj muž i ja smo se svađali na ovaj ili onaj način dok me konačno nije napustio i preselio se u Kaliforniju da bude s drugom ženom. Osjećala sam se kao da je moj život gotov i da su moja djeca mislila da nikada više neće vidjeti svog oca. Trudila sam se biti jaka samo prema djeci, ali nisam mogla obuzdati bol koji je mučio moje srce, srce mi je bilo ispunjeno tugom i bolom jer sam zaista bila zaljubljena u svog muža. Razmišljam o njemu svaki dan i noć i uvijek želim da mi se vrati, bila sam jako uznemirena i trebala sam pomoć, pa sam potražila pomoć na internetu i naišla na web stranicu koja sugerira da bi dr. Alaba mogao pomoći svojoj bivšoj bivšoj da se vrati. Stoga sam osjetio da bih trebao pokušati. Kontaktirao sam ga i rekao mi je što da radim. Učinila sam to i onda mi je napravio ljubavnu čaroliju. 48 sati kasnije moj suprug me stvarno nazvao i rekao mi da i njemu jako nedostaju djeca, tako nevjerojatno!! Dakle, vratio se tog dana, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju grešku i bol koji je nanio meni i djeci. Naš brak je bio jači nego prije, a sve zahvaljujući dr. alabi. Toliko je moćan i odlučio sam podijeliti svoju priču na internetu da je dr. Alaba bio pravi i moćni čarobnjak. Uvijek ću se moliti da ona živi dugo pomažući svojoj djeci u trenucima potrebe, ako ste ovdje i trebate se vratiti bivšem ili je vaš muž prešao na drugu ženu, prestanite plakati, odmah kontaktirajte ovaj moćni pravopisni kotačić. Ovdje je njegova kontakt adresa e-pošte na: {dralaba3000@gmail.com} ili WhatsApp / viber preko njegovog kontakta ispod +1(425) 477-2744 Hvala dr. alaba.

    ОдговориИзбриши