14:00

Karantin u glavi

Nisam pisala post jako dugo, jesam nešto započinjala kao, ali nikakva inspiracija... Ovo će biti više random post, trenutno ne želim da se uplićem duboko u temu jer je komplikovanije nego što mi mislimo.

Novonastala situacija je tema svuda, gde god se okreneš korona virus, vanredno stanje, broj zaraženih, broj umrlih, zalihe, mimovi, naslovi, mere, zaštita, online nastava, karantin, izolacija...
Već nam svima puca glava od svega toga. Neprestano jedne te iste priče, pomalo je dosadilo.
Sada je tu i pitanje šta će biti sa školom, kako ćemo sve to nadoknaditi...

Резултат слика за it's corona time

Što se tiče karantina iliti sedenja kod kuće to mi ne bi trebalo predstavljati problem jer ionako slobodno vreme provedem u svoja četri zida, ali sada kada je to naređenje nekako kao da to svima mnogo teže pada, kao da se svi inate, bez obzira na proglašenje vanrednog stanja, kažu, ulice su pune, ja ne znam jer nisam izašla iz kuće osim što sam išla do marketa koji je bio poprilično pun ljudi, a poprilčno praznih rafofa na delu za brašno, šećer i ulje. Ono što znam je da dosta raznih prodavnica, kafića, butika, salona još uvek radi...
     


Izgleda da se stariji nisu toliko uplašili virusa koliko toga da im ne ponestane wc papira, vlast preti proglašenjem policijskog časa i totalnom zabranom kretanja uz novčane kazne za lica koji su došla iz kritičnih područja - a ne poštuju meru izolacije i za građane starije od 65 godina koji se kreću van svojih domova.


Koliko će ovaj vanredni raspust da poremeti nas učenike i studente to ćemo tek posle da osetimo, da ne pričam o tome koliko se svi ulenjimo na ovakvim raspustima i da niko neće aktivno učiti i spremati se, pošto je evidentno da se nećemo tako lako izvući.


Što se tiče online nastave zvuči mi izvodljivo za neke uređenije i savremenije države, a za nas ne. Jasno je da će za osnovce nastava biti vođena preko RTS 3 kanala, ali još uvek nije jasno šta će tačno biti sa nama srednjoškolcima i na koji način ćemo pratiti nastavu. Pominje se sajt RTS Planeta ali je izvesno da postoji širok spektar predmeta u srednjim školama počevši od npr. zdravstvene nege u medicinskoj, stočarstva u poljoprivrednoj, računovodstva u ekonomskoj... Nebo i zemlja! Tako da će samo neki predmeti biti dostupni na tom sajtu.


Napokon su se oglasili dragi profesori iz moje škole i saopštili kako će se nastava u najvećoj meri odvijati preko školskg mejla tj. e-učionice i preko društvenih mreža. Da! Preko mejla i društvenih mreža i to sam doživela!



Mi mlađi, standardno, neozbiljno i pozitivno doživljavamo celu situaciju, pa bilo to dobro ili loše...  Korona je svakako bila dobra "inspiracija" tviterašima, instagramerima; 
novinare neću tu ubrajati jer su izuzetno "nekreativni" (da se tako izrazim), obrću jedne te iste podatke sa ciljem da objave što više postova i što šokantnije naslove kojima šire bespotrebnu paniku.

Art.xv







Ljudi, šta vi kažete na ovu situaciju? 
Naslov mi je malo...čudan? Ali mi nekako ide iz ovu situaciju.
Dobro mi zvuči. Karantin u glavi prosečnog Balkanca.




16 коментара:

  1. It is definitely a difficult time and so full of uncertainty. All we can do is keep pushing forward the best we can and stay indoors as much as humanly possible. I hope you are safe and are doing well <3
    the creation of beauty is art.

    ОдговориИзбриши
  2. Iako je korona virus opasan po starije mislim da se ipak podigla malo prevelika panika oko svega toga. Neorganizovanost sto se tice online nastave je jako velika. Nama su takodje javili kako ce nam profesori slati zadatke i lekcije preko vibera, e-maila i slicno... Takodje, kazu kako trebamo pratiti program sa te RTS planeta aplikacije, poznajem drugaricu koja nema uslove za sve to i zaista ne znam kako ce ti ucenici da izadju na kraj sa tim. Takodje, deci ciji roditelji rade neka zanimanja ( tipa da su muzicari, asistenti.. ) koji nemaju svoju osiguranu platu kako ce oni izaci na kraj sa tim sa obzirom da 2-3 meseca nece izlaziti iz kuce? Previse je neorganizovano i vecina stvari je neizvodljiva ( napomenula si razliku izmedju predmeta u srednjim skolama). Nadam se da ce se ova situacija sto pre smiriti.

    Ilmaha

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se u potpunosti, ovo niko nije očekivao, mada je možda trebalo jer Kina jeste daleko, ali što bi rekli "svet je mali". Takođe sam sigurna da će sve ovo biti jako veliki ekonomski problem ako uzmemo u obzir da je radno vreme skraćeno ili da su neki ljudi primorani da sede kod kuće i nemaju primanja, a računi se moraju platiti... U mom razredu postoji devojčica koja ne zna ni neke osnovne stvari što se tiče tehnologije - što svakako jeste njen propust ali opet... Nadam se da će sve ovo malo da se smiri za mesec do dva....

      Još kad se setim da mi je 18. rođendan za 2 meseca i par dana...

      Избриши
  3. Nadam se da ce se sve brzo smriti, bitno je samo da budemo u kucama, da se zanimamo necin, da citamo knjige, gledamo serije, i da budemo u kucama, zbog svojih najmilijih.

    ОдговориИзбриши
  4. Iskreno, jedva sam se prisilila da pročitam post zbog teme, ali drago mi je da jesam. Lijepo sam se nasmijala slikama i statusima na njima. A s naslovom se slažem, tipično balkanski. Priča o koroni me polako ubija isto kao i mjere opreza koje čujem minimalno 10 puta kroz dan. Ruke su mi toliko isušene od pranja i dezinfekcijskih sredstava da me peku. Možemo se samo nadati da ova situacija neće dugo potrajati. Također, pored ozbiljnosti čitave situacije i zanimljivo mi je, ako je to uopće prihvatljiva riječ za ovu temu. Ljubitelj sam misterija, teorija zavjere i sličnoga i dosta razmišljam i čitam okolo što bi moglo stajati iza svega ovoga. Smatram da postoji velika priča u pozadini same bolesti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E baš iz tog razloga sam se dvoumila zbog početne slike i naslova, jer znam da je tema teška i da je svima već previše toga. Isto, a i postajem paranoična... Sve ovo je postalo tragikomično! 😁😕
      I meni su jako interesantne te teorije, ali iz nekog razloga bude neku., da ne kažem agresiju u ljudima zbog neslaganja i onda pri takvim temama uvek moraš da paziš šta pišeš i opet ne vredi. Polako skupljam živce i razmišljam da se upustim u to.

      Избриши
    2. Upusti se, imaš moju podršku! :)

      Избриши
  5. Oglasila sam se povodom ovoga u svom novom postu i ukratko sam nesto napisala. Smatram da je u ovakvoj situaciji najvažnije biti odgovoran prema sebi i drugima, kao i to da budemo podrška jedni drugima, jer smo zajedno u ovome. Takođe, ne treba dati mjesta strahu, jer je destruktivno i ne vodi ničemu. A što se tiče izolacije, posmatrati sve to s vedrije strane - imaš više vremena za rad na sebi i uživanje. I da, i nama se vodi nastava preko interneta, a mi to uspijevamo preko Vibera. Napisala sam što sam kraće mogla, ali ni do sjutra da pišem, ne bi bilo dovoljno, jer je kompleksna tema. Super post. I slažem se. Slike su takođe fora, sviđa mi se izbor.😀❤️

    Sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da se ispravim, ovo ,, u svom novom postu"je trebalo da bude ,,na kraju novog posta" jer sam samo jedan pasus na kraju posta posvetila toj temi.😅

      Избриши
    2. Idem odmah da pročitam, ceo naravno. :D Ljudi su mnogo neodgovorni i slažem se sa tobom. U pravu si i trudim se da maksimalno i dobro iskoristim ovo vreme provedeno kod kuće.
      Hvala na komentaru!

      Избриши
  6. Korona, korona, korona. Glavna tema. I vjerujem da je sve nas korona inspirisala za pisanje što je i razlog za dosta postova na ovu temu. Sviđa mi se post, sviđa mi se što si ubacila slike sa forama za trenutnu situaciju. Mi u kući se redovno smijemo nekima od njih. Kao što sam u novom postu rekla, karantin i nije loša stvar. Ukoliko se dogovorimo sami sa obom može veoma zanimljivo da bude. Važno je biti odgovoran i shvatiti težinu situacije. I najvažnije, ostati pozitivan i ne paničiti.
    Šaljem ti pozdrave.♥

    https://sosihappylife.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Karantin uopšte nije loša stvar. Ja sam izgleda ceo život u karantinu s obzom da retko izlazim iz kuće kad sam slobodna. 😁😁 Veliki pozdrav!

      Избриши
  7. Videla sam da si promenio blog, na momenat sam se izgubila da li si to ti uopšte haha :D Teorije su jako konfuzne i ne zanm koja je tačna, ali slažem se da mediji i ljudi preteruju, iz krajnosti u krajnost, ili maximalno izlaze ili maximalno paniče. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши