18:32

Tihi pacijent - Aleks Majklidis

Često pomislim da nisam dovoljno dorasla da pišem recenziju za bilo koju knjigu, što je donekle i tačno. Ali. Uvek se trudim da budem objektivna, da ne otkrijem bitne detalje, a da vas opet zainteresujem da pročitate knjigu, naravno ako vam se dopadne.
Sa druge strane, smatram da je  malo recenzija knjiga, a puno recenzija raznorazne šminke, generalno.

Još jedan triler. Mislim da će ovaj žanr dugo biti moj prvi izbor.

Naziv: Tihi pacijent
Autor: Aleks Majklidis
Broj strana: 267
Žanr: Triler, misterija
Izdavač: Vulkan



Ališa je talentovana slikarka, naizgled zaljubljena i voljena žena. Udata je za poznatog modnog fotografa Gabrijela sa kojim živi u luksuznom kvartu u Londonu, nemaju dece. Ališino detinjstvo nije bilo najbajnije zbog čega je ona nestabilna osoba, ali ne i agresivna i nasilna. Ona nikada ne bi ubla svog supruga, što možemo zaključiti iz predgovora koji počinje prvom stranicom Dnevnika Ališe Berenson. Samo mesec ipo dana kasnije Ališa je ispalila 5 hitaca u Gabrijela. Kada je policija došla zatekla je prerezanih vena, mirnu i nemu. Od tog dana više nije progovorila.



Ovo su isečci iz predgovora i prvog dela, ovde možete "zaviriti u knjigu".



Teo Fejber je ambiciozni psihoanalitičar. Prvo se upoznajemo sa njim, njegovim teškim detinjstvom, odrastanjem, pitanjem zašto je baš odabrao psihologiju i ukratko šta je uopšte psihoanaliza.

Knjiga je napisana u prvom licu i upravo Teo je naš narator. 

Teo je zaintrigiran pomenutim događajem, Ališinim misterioznim delom, njegova opsesija je da navede Ališu da progovori i kada se oslobodilo mesto za psihoanalitiča u psihijatrijskoj ustanovi Grouv u kojem je ona smeštena, Teo bez oklevanja konkuriše. Želi da joj pomogne i uveren je da će baš on u tome i uspeti.

Ne bih zalazila duboko u karaktere likova i samu radnju, mislim da bi bilo zamorno i za psianje i čitanje, smatram da je ovo dovoljno da vas barem malo zainteresuje.

Knjiga se brzo čita, mislim da je ovo knjiga koju sam najbrže pročitala, doduše nema ni mnogo strana.

Ono što nas sve zanima je motiv, šta se desilo, šta je bio okidač da jedna zaljubljena i voljena žena ispali 5 hladnokrvnih hitaca u dotad voljenog muža? Niko od njenih prijatelja ne veruje da je ona to učinila, ali skoro svi ponešto kriju...

Imala sam razne ideje, sumnjičila sam različite ljude zbog različitih stvari, ali nisam mogla uspešno da odgnetnem i predvidim bilo šta. Verovatno sam trebala bolje obraćati pažnju na detalje, ali bez obzira, nisam naslutila ništa značajno. 

Doduše, ljudi koji aktivnije čitaju trilere verujem da mogu da je predvide, ali to po mom mišljenju nije baš tako lako. Pogledala sam Igorov video (Sa kanala Igorove recenzije) i on kaže da je odmah shvatio šta se desilo. Svaka mu čast ako je tako. On se malo više raspričao o knjizi...

Pisac se igra sa nama, navodi nas na pogrešnu stranu, daje nam taman toliko podataka da nas zainteresuje, ali opet nedovoljno kako bismo nešto olako predvideli...

Prošlost, sadašnjost i budućnost su isprepletene, čime pisac nastoji da zbuni čitaoce.

Ne mogu reći da je ovo najbolji triler ikada i da nisam pročitala bolji (Šaptač), ali mogu reći da je izuzetno dobar i da sam zadovoljna. Aleksu Majklidisu je ovo 'prvenac'.

Ono što je interesantno je da sam uspela mamu da navedem da pročita knjigu, ona nema naviku da čita, ali sam je zainteresovala i ovu knjigu je pročitala skoro "u jednom dahu".

Što se tiče samog kraja, malo mi je "brzo presečen", naglo završen (to je u suštini i bila poenta aliii...) ne znam da li možemo očekivati nastavak. Negde pročitala da određena produkcijaska kuća planira da snimi film po ovoj knjizi, ne znam da li je to istina.

I to bi bilo to. Kako vam se čini? Ako pročitate knjigu javite mi vaše utiske!

13 коментара:

  1. Nisam citala ovu knjigu, ali iskreno zainteresovala me nakon citanja tvog posta. Predobro uradjena recenzija. DIvno napisan post.
    xoxo

    leylland.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Knjiga se čini iznimno zanimljiva. Ako snime film, gledam ga sigurno. Za knjige sam lijena. Nije niti malo pohvalno, znam. Možda ju nabavim do ljeta da imam zanimljivo štivo na plaži. Očito si me uspjela zainteresirati. :) Ako ju budem čitala baš me zanima hoću li predvidjeti kraj, inače sam poprilično dobra u tome.
    Odlična recenzija!

    Savršen nered

    ОдговориИзбриши
  3. Mnogo volim tvoje recenzije i samo nastavi da ih pišeš. Kao što si pomenula, i sama imam osjećaj da je previše recenzija za kozmetičke preparate, a premalo za knjige (naravno, nemam ništa protiv recenzija o šminci, naprotiv). I drago mi je što neko piše i o knjigama. Sjajno napisano. Kao i uvijek, zainteresovala si me.💖

    Sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
  4. Mnogo mi se svidja opis ove knjige. Generalno volim trilere, tako da verujem da bi mi i ovaj bio interesantan. Najbolji do sada kojim sam procitala bio je Ubistvo je izlaz, od Frederika Aksata. Uzasno zanimljiva knjiga, sve preporuke. Super post, definitvno cu je uzeti u razmatranje ❤️

    Novi post--
    mellowcent.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  5. I like a great mystery read! This sounds interesting.

    www.fashionradi.com

    ОдговориИзбриши
  6. Pročitala sam Anu Karenjinu, jeste predugačka ali nije loša knjiga, bila je bolja nego što sam očekivala. Hvala ti, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Hi,
    I follow you #118 ,follow back?

    https://fashionisbiglove.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши