22:50

O prvoj godini srednje + Saveti za buduće srednjoškolce

Okeej, naslov je malo predug.. ma nema veze..
Kako je prva godina upravo završena, rešila sam da napišem pregled protekle godine. Znam da ima i onih koji tek kreću u srednju, onih koji je već pohađaju, a i onih koji su kroz to već odavno prošli.
Kako god bilo želim da podelim sa vama svoje iskustvo i, naravno, savete. 
Inače, idem u srednju stručnu školu, smer finansijski tehničar, znači ekonomija, mani, mani mast bi fani, računovodstvo, banke itd. 😂😂😁
Najvažnije je ovo zatamnjeno, tako da ko tek treba da krene u srednju najbolje da čita zatamnjena slova. 
  


#PRVI DAN

Što se prvog dana tiče, da ne detaljišem previše, mi smo se svi već upoznali preko mesindžera i dopisivali smo se u grupi pre prvog dana.
Niko iz mog razreda, niti iko s kim se družim nije upisao ovaj smer, bilo je samo njih 5-6 iz cele škole, ali se sa njima nisam baš nešto znala. Sa dve devojke sam se upoznala preko leta (isto preko poruka) i sa njima sam se najviše dopisivala i pošto mi je najgore bilo to s kim ću sesti tih prvih časova kontala sam da ću sedeti sa nekima od njih dve.
Ukratko prvi dan mi je bio užasan. Haha da! 😁 Ma sam sigurna da bi vam većina rekla isto.
 Ne znam kako bih objasnila, nisam htela previše da se trudim, jer to prosto nisam ja, htela sam da se im se dopadnem onakva kakva jesam. Ni jedna od njih dve nisu preterano obraćale pažnju na mene, nisu sedele sa mnom nigde sem jedna na jednom času, obe su trčale da se uližu drugima. Mislim i to je normalno ali ja nisam takva.  Npr. dogovorile smo se da sedimo zajedno na matematici i ona me onda ispali i kaže jel se ljutiš, ne, ne ljutim se, brate... 
  


Imala sam utisak da je svako našao nekoga samo ja ne, ali sam primetila devojčicu koja je na prvi pogled izgledala stidljivo i sedela je sama pa sam  joj prišla i počela sam da sedim i družim se sa njom. I sada se družimo
U prevodu, biće vam lakše ako imate nekoga s kim se već družite, nekog pouzdanog, ali ni ako ne za te nikoga nije smak sveta, naće se neko s kim ćete se uklopiti. 
P.S. Nije uopšte stidljiva i mirna kako se čini, to je samo na prvi pogled. I ja inače često ostavim skroz pogrešan prvi utisak haha.. 
Nadam se da nikoga neću zastrašiti sa ovim. Ne želim to, ali nije mi ni cilj da pričam sve najbolje, a vrlo lako je moguće da ne bude tako. Zar ne?




Sada se svi mnogo bolje poznajemo i družimo, sa dosta njih sam dobra, super smo. Naviknete se jedni na druge i vidite sa kim se uklapate. 😊

Možda da sam i ja pročitla ovakav post, realističan, a ne preterano optimističan, možda bih bila manje razočarana u početku. Možda. 

Mada uvek trebate da budete strpljivi, dođe sve na svoje.

Naravo trebate da priđete svima, da se upoznate. Ja na primer se nisam uopšte upoznavala sa dečacima (ima ih 5). Bilo mi je glupo, a i što oni nisu prišli? Svakako treba da se upoznate sa svima. 
.............................
Trebalo mi je  malo vremena da zauzmem stav. Mislim da su me pojedine osobe uzele zdravo za gotovo. Prosto, morate nekim osobama da pokažete ''gde im je mesto'' i kako mogu, a kako ne mogu da se ponašaju. Naravno ne možete odma, nego s vremenom. Onda će sve biti u redu. Nisam imala nikakvih problema, ali postoji osoba koja misli da je neki veliki boss, da je opasna, da može sa svima kako hoće i tako to. Toga uvek ima.



#UČENJE, PROFESORI

Prvo i osnovno, mora mnogo da se uči, više nego u osnovnoj. I nema svojim rečima. Tako je bar kod mene.

Drugo, morate da se dokažete profesorima.
               

Ja sam navikla na "kampanjsko" učenje. Učim dan pred kontrolni, ili  čak isti dan.
Ne možete tako, bar ne na početku. Da bi neki predmet naučila perfekt moram da učim bar dva ili čak tri dana ranije(zavisi od težine i vrste predmeta). Ne non-stop ali prvi dan da se nauči onako površno i sutradan utvrdite da znate sve super. Znači u početku procenjujete koliko vam treba vremena za učenje. 


Većina profesora vas obeleži sa prvim ocenama. Ja sam imala nesreću da nisam odmah svatila ono prvo i onda su mi među prvim ocenama bile i poneke trojke pa i jedna dvojka, malo petica, što je bilo loše, jer sam odličan učenik. 

Nego šta?
ALI,  ugled se, uglavnom, da popraviti. Možete da popravite ocene, da pokažete da se trudite, da promenite način učenja i uklopite se. 
P.S. ne morate tj. Ne trebate biti uvlakače.. 😂

U septembru se tek rade nove lekcije, a oktobar je mesec ocenjivanja i to je bio pakao, jer kako sam već rekla nisam dobro krenula, počelo je bombardovanje s ocenama, a ja sam još imala i da popravljam. 

Dakle, učite na mojim greškama. 

#OCENE, PROSEK

Ocene možete da popravljate, i iako tvrde da sabiraju sve ocene za prosek - ne mora da znači, pogotovo ne u prvoj godini. Neki progledaju kroz prste i povećaju ocenu, naravno ako oceni da se trudite itd. 
Stvarno šalju na popravni, a i obaraju. Ali to one koji baš ništa ne uče i koji im se zamere.





Bilo mi je bitno da budem odlična. Postavite cilj i tudite se da dođete do njega. Stavite školu na bar na jedno od prva dva mesta. Ja realno nemam neki društveni život i zato sam školu stavila na prvo mesto. 
Imamo ukupno 12 predmeta i vladanje, znači 13 ocena. U prvom polugodištu sam prošla 4.60, a u drugom 5.00.



#SREDNJOŠKOLSKI ŽIVOT
Sama srednja škola, pa škola ko škola, nije kao u američkim serijama, ali svi smo svesni da je ovo Balkan. 😁
Ima dosta sekcija (ko ima želju i vreme za to, ja ne), kao i takmičenja.
U prvom periodu kontrolnih, odgovaranja.. nećete imati puno slobodnog vremena, ali kasnije s vremena na vreme imate slobodnog vremena kad ne morate da učite.
Moja škola menja smenu mesečno. Neke to rade godišnje. Ne znam koju smenu više volim tj. više mrzim haha. Mislim da mi je draža prepodnevna, čini mi se da imam više vremena, a i uglavnom je to mesec kad radimo nove lekcije, a ne kontrolne. 

Znate ono kad stariji kukaju kako bi sad rado išli u srednju. To je verovatno samo zbog godina, sigurno ne zbog same škole. Svejedno, nikad im ni nismo verovali ahahh...


Mislim da je to to od mojih utisaka i oni što biste trebali znati. Možda je malo predugačko, morala sam sve da napišem 😀
Pišite mi u komentarima u kakvm sećanju vam je prvi dan? Ili tek krećete u srednju? Onda srećno! 😊
Hvala na čitanju! 





22 коментара:

  1. Odličan post, baš mi je ovo trebalo s obzirom da od septembra i sama krećem u srednju i ispred mene je mnoštvo novih izazova i obaveza. Ovaj post mi je odgovorio na mnoga pitanja i baš mi je bio od pomoći, tako da - hvala i veliki pozdrav! ❤️


    http://jednostavnoana.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  2. Post je super i jako koristan za mene koja od septembra krecem u srednju.Po pitanju prvog dana sam optimisticna,jer sam upisala smjer koji me jako interesuje i jedva cekam da ucim predmete vezane za struku koju sam odabrala.A ucenje mi definitivno nece biti problem,jer vecinu toga pamtim sa casa.Jedino malo za pronalazenje prijatelja i upoznavanje nisam bas sigurna,ali cu i u tome lako uspjeti,samo je bitno biti svoj,sto se toga tice.Sve u svemu,post mi je bio od pomoci i definitivno je jako koristan za sve koji krecu u srednju.Obuhvatila si sve bitne stvari i to mi se jako dopalo.<3

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post draga haha! Ove godine sam i ja krenula u srednju školu u drugi grad gdje nikoga ne poznam i isto smo se okupili u grupi kada smo saznali s kime idemo u razred. Ima stvarno različitih ljudi, no i meni je glavna poruka kroz cijelu godinu da se ne smijem praviti da sam netko tko nisam samo da bi me društvo prihvatilo, bitno je uvijek biti svoj i zauzeti određeni stav. Super post, vjerujem da će budućim srednjoškolcima zaista pomoći :)

    NOVI POST -> Peany

    ОдговориИзбриши
  4. Sada sam zavrsila prvi razred srednje skole i moglo bi se reci da sam nova u svemu tome.😂
    Moj prvi dan i nije bas bio posut ruzinim laticama. Dosla sam u veliki grad ( trista kilometara daleko od kuce) i nisam apsolutno nikoga poznavala u celoj skoli, a kamoli u razredu. Prvi dan nisam bas upoznala mnogo ljudi jer sam tada bila bas stidljiva. Ali mene su svi primetili vec prvi dan jer im je bilo cudno sta cu ja tu, a zivim tako daleko (i plus to sto sam jedina sa strane u razredu svi ostali su bili da kazem domaci). Nije bilo lako u samom pocetku... Cinilo mi se da nisam prihvacena i da se neki druze sa mnom prosto iz sazaljenja. Moram priznati da sam cak razmisljala i da se prebacim. Ali teska vremena nikada ne traju dugo! Vremenom sam se uklopila i pocela sam se druziti sa ljudima bez kojih moj sadasnji zivot ne bi bio potput. Uglavnom mogu reci da sam zadovoljna srednjoskolskim zivotom😁
    Odlican post draga!❤

    Clan sam tvog bloga ako zelis uzvrati:
    Aleksandrascorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Zanimljivo je bilo čuti iz tuđeg ugla viđenje tog famoznog prvog dana srednje škole... Ja se ne sećam tačno tog prvog dana, mogu uopšteno da opišem prvu godinu a to je da je bila stresna, više zbog psihičkog mometa promene, nego zbog same škole. Meni je okej u srednjoj, našla sam dobre ljude, imala sreću da ,,upadnem'' u sjajno odeljenje i sve se dobro poklopilo. :)
    Drago mi je zbog tebe i te devojčice s kojom si se pronašla i združila, to je zapravo i najvažnije. :)

    Vikend avantura: Čačak'' :) | Nova SOS rubrika | Instagram

    ОдговориИзбриши
  6. Phgahagahagah sjajan post,skroz si me vratila u taj period!Secam se kako nisam mogla da zaspim pred prvi dan skole i kako sam pisala dnevnik i citala leksikon iz osnovne skole :) Koliko sam samo pateticna bila,a sad cetvrta godina,sledece godine na faks-skroz neobicno.Koliko sam razmisljala kako ce sve da pocne i kako ce sve biti,a uskoro se moje srednjoskolsko putovanje zavrsava...Svima zelim da upadnu u zeljene skole i da se snadju /verujem da ima mladjih blogerki koje ce procitati ovaj post/...

    Zapratila sam te ukoliko zelis uzvrati :)

    Moj zadnji post:

    http://sweet16blackpoetry.blogspot.com/2018/06/cala-product-makeup-brush-set.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. haha a ja baš razmišljam kako je prva godina tako brzo prošla..Hvala! :D

      Избриши
  7. Predivan i veoma koristan post, draga moja! Ja ove godine polazim u srednju školu i ove tvoje riječi će mi definitivno koristiti. Vidim da si negdje na početku blogovanja i zaista ti odlično ide. Tvoj blog mi se mnogo dopada i odmah sam se učlanila. Samo tako nastavi! ♥♥♥

    Moj blog: www.innisall.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Odličan post. Jako korisni savjeti. Dobro si rekla ovo srednja škola nije onakva kakva se prikazuje u Američkim serijama :)

    Ako želiš pogledaj moj blog i učlani se (uzvraćam)
    http://doroty4.blogspot.com/2018/06/kako-biti-nesavrseni.html

    ОдговориИзбриши
  9. Odličan post, zaista može pomoći ljudima koji kreću u srednju. Odlično si napisala, sa svime se zapravo slažem. Srednja škola uistinu nije tako predivna kao što to u filmovima ili serijama prikazuju.

    http://ordinarygirlblog1.blogspot.com/2018/07/sve-ispocetka.html

    ОдговориИзбриши
  10. Divan post, volim kada se neko ovako raspiše i napiše zaista nešto pametno.
    Ja sam ove godine završila osnovnu, te se upisala u željenu srednju. I jedva čekam prvi dan srednje škole i jedva čekam da prođe prva godina kako bih mogla sumirati utiske!

    https://sosihappylife.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  11. Hello :) your blog is very nice, i wish i could understand your post but im sure it's very interesting! would you like to follow for follow? :) kisses!!

    My blog - Lalabetterdayz

    ОдговориИзбриши