10:30

Probni maturski ispiti - Moje iskustvo

                               Probni ispiti


Pred same probne maturske testove na internetu sam tražila blogove sa postovima na ovu temu želeći da čujem mišljenja, iskustva i savete onih koji su već prošli kroz sve to.

Iz tog razloga rešila sam da i ja sada napišem post na tu temu i možda pomognem nekome ko je budući maturant.

Sada kada sam uradila probne testove strepim od završnih, ali mi je svakako malo lakše. Znam kako će sve to izgledati i čemu treba više da se posvetim.

Početkom aprila održan je probni maturski ispit. Prvo matematika, a onda i kombinovani i srpski.

Najviše sam se bojala matematike, mada mi je na kraju kombinovani ispit zadao više 'muka' i bio teži...

U holu škole bili su poređani stolovi na kojima su stojali brojevi redom, tj. to su bile šifre koje smo pisali umesto imena i prezimena.
 

Očekivala sam da će redovi ići vodoravno, a ne kao kolone, tako da sam očekivala, jer se prezivam na slovo B i 4. sam u dnevniku, da ću biti negde u drugom redu.

Ja sam broj 18. treća kolona i PRVA KLUPA. Oh živote... Baksuz. Ne zbog prepisivanja, ali zašto ja?
Dežurni nastavnici sede maltene ispred mene.
Sa dene strane je jedna drugarica iz razreda i činilo se kao prednost, jer imam nekoga tu, ali ispostavilo se da samo ponovo hoće samo da me iskoristi... I uspela je...

Ne radite probni ispit nikada ''timski''. Nekome se neće isplatiti, pogrešno će vam reći, nećete proveriti sopstveno znanje.


Na probnom maturskom ispitu dežuraju nastavnici koji ne predaju ni jedan od predmeta koji su na ispitima i učiteljice iz škole.
Atmosfera nije previše napeta, učiteljice ćaskaju, čak i preteruju.. Najviše me je nerviralo kad mi stanu iznad glave i pričaju o nekim budalaštinama... Prepisivanje uopšte nije nemoguće, čak šta više lako je, a i oni priđu i pomognu nekome.
Meni nisu, prišunja mi se izaleđa, stane i gleda, a ja ne znam da li i šta da ih pitam i eto...

Najbitnije je biti smiren, polako i pažljivo čitati i prvo raditi olovkom. Imate dovoljno vremena, 2h.



Matematiku sam radila 2h. Tačnije prvih 45min i zadnjih 15min ne možete da izlazite tako da sam čekala da prođe tih 10-15min.

Srpski sam skroz završila za nekih sat vremena, a kombinovani takođe, tako da sam kod kuće bila mnogo ranije nego što je bilo predviđeno. 


S obzirom da se nisam posebno spremala ni iz jednog spredmeta, iz nekih skoro i nikako videćemo koliko uspešno sam uradila ispite.

............................................................................................................
Matematika: 9/20 bodova

Priznajem malo. Matematika mi nije jača strana definitivno nikad bila nije. :P Nije bilo ni moguće prepisati, jer to je matematika i postavci zadataka, tako da...samo sam proveravala rešenja i kajem se i zbog toga...

Srpski: 20/20

Srpski sam razvalila :D. Jedina u školi imala sam svih 20 bodova.
Srpski prepisivala nisam zaista, jer nije bilo ni potrebe.
Zadaci nisu bili za one koji idu na takmičenja, nego čisto razišljanje svojom glavom i logika.

Kombinovani test: 14,5/20
Meni je bio najteži. Počevši od istorije, pa do fizike i hemije.
Fiziku i hemiju sam sama provežbala ar zadataka u zbirkama tako da nisam ni očekivala da ću znati sve zadatke iz tih predmeta. Što se tiče istorije nisam je nikada nešto volela, a i bilo je pitanje ''U kojoj bici su poginula braća Vukašin i Uglješa?'' -Otkud znam?! Odgovor je Marička bitka i to mi je neko šapnuo. :D Najviše sam prepisivala na kombinovanom tj. više sam proveravala rešenja iz nesigurnosti zbog nekih predmeta.

Iskrena sam.

Baš svi su prepisivali. Bilo je lošijih učenika koji su se toliko isprepisivali da su imali broj bodova koji niko nije očekivao od njih. Mislim da to ne bi trebalo da se dobušta tako, jer nema smisla. Ali hajde...

Na pravom maturskom ispitu tako neće biti to je sigurno.


Imala sam 43,5 boda i zajedno sa još nekoliko učenika bila 4 u školi. 

Nisam vukovac, blizu sam ali nisam, i drago mi je što sam nekim učenicima koji jesu, a ne zaslužuju to, pokazala da ocene i znanje nisu isto.



Nešto sam lenja i ne uči mi se, ali ne smem sada da prepustim sve slučaju, moram da se pokažem u najboljem svetlu.

Škola se završava 30. maja tako da će narednih 15 dana stolica biti baš zagrejana. 


To je to što se tiče mog iskustva.

Kakvo je vaše?
Kakva je bila atmosfera kod vas u toku  probnih ispita?

Da li ste zadovoljni vašim rezultatima?

Нема коментара: