17:12

Filmovi i serije zasnovani na istinitim događajima

Ovi filmovi i serije su bazirani na istinitim događajima i ujedno spadaju u najbolje i najkvalitetnije filmove koje sam ikada pogledala.
Neke od ovih filmova i serija sam već pominjala u nekim od prethodnih postova.



On the basis of sex (film)


Priča o Ruth Bader Ginsburg, njenim borbama za jednaka prava i onom što je morala prevazići da bi postala Vrhovni sudija Sjedinjenih Američkih Država…


Sviđao vam se feminizam ili ne ovaj film vam se mora dopasti. 

Mislim da neposredno prikazuje onu pravu stranu feminizma, jer je radnja usredsređena na borbu protiv polne diskriminacije i muškaraca i žena.

Takođe oduševljena sam generalno njenim životom, ponašanjem, trudom, radom, uspehom, znanjem.. a naročito ljubavlju između Rut i Martina. 



Three identical strangers (film)


Reč je o Bobiju čiji prvi fakultetski dan 1980. godine menja njegov život iz korena. Ovaj devetnaestogodišnji Amerikanac na svoje iznenađenje tamo biva dočekan pozdravima i zagrljajima svojih budućih kolega koje još nije imao priliku upoznati, a koji ga oslovljavaju po imenu Edi, Bobi uskoro saznaje da ima dvojnika.... Da stvar bude još luđa, nakon objave vesti u novinama, javlja se i treći, David.


Sigurna sam da već polako shvatate o čemu se radi, ali nisam htela direktno to da vam otkrijem. 
Ovo je jedna jako dobra, teška, čudna, lepa i tužna priča o životu tri čoveka. Film je fascinantan.

Nekako više volim (kao i većina ljudi) kad naiđem slučajno na neki film koji ima (ili nema) minimalan opis i onda u toku gledanja se iznenadim, začudim, šokiram... Nego kad mi neko kaže sve bitne detalje i onda samo ispratim tok radnje. Još je gore kad to rade sa knjigama.
Jeste normalno da to niko ne voli, zvuči glupo što uopšte govorim, ali mi onda nije jasno zašto to ljudi rade?



The intouchables (film)


Inspirisano istinitim događajima, priča filma prati sitnog kriminalca po imenu Dris koji se prijavljuje na konkurs za posao samo da bi dobio potpis da je pokušao, kako bi  kasnije imao pravo na socijalnu pomoć. Spletom okolnosti, razgovor za posao odlazi u neplaniranom smeru i bogati kvadraplegičar se odlučuje da sitnog kriminalca primi kao njegovog ličnog staratelja na probni period.


Lepa i pomalo tužna priča. Svima preporučujem.


Green book (film)


"Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog porekla koji nije završio ni osnovnu školu, dobije posao vozača Dr Dona Shirleyja, svetski poznatog pijaniste (Afroamerikanca) njih dvojica moraju koristiti „Zelenu knjigu za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekoliko mesta koja se smatraju sigurnim za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživeli i doživeli putovanje svojih života."


Jako lepa, tužna i simpatična istinita priča, gde se prepliću rasizam, prijateljstvo, talenat, nepravda... Dva čoveka iz totalno različitih svetova, mišljenja i ponašanja pronalaze zajednički jezik...



Kiss and cry (film)


Carley ima naizgled savršen život. Živi sa roditeljima, starijom i mlađom sestrom, ima dobre prijatelje, dobro peva i povrh svega kliže. Međutim, jednog dana njen idilični život se pretvara u živi pakao, kada sazna da boluje od nesvakidašnje vrste raka, što je to čini jednom od 3,5 biliona ljudi na svetu. Uprkos teškom saznanju, Carley ne gubi nadu da će se izlečiti, a ogromnu podršku dobija i od svog dečka.





Lion (film)


Ova biografska drama-avantura urađena je po knjizi A Long Way Home, koju je napisao sam Šaru Brirli o svom životu i neverovatnoj avanturi koju je preživeo.


Više od 80.000 dece nestane u Indiji svake godine. Takva sudbina zadesila je i malenog Šarua, petogodišnjeg dečaka koji se preko noći našao hiljadama kilometara daleko od svog doma.



Šaru u svojoj fascinantnoj priči o potrazi za izgubljenom prošlošću 



Led (film)

Devojčica Nađa isključivo svojom istrajnošću postaje vrhunska umetnička klizačica. Zvezda Vladimir Leonov (Miloš Biković) postaje njen novi partner i zajedno kreću ka vrhu sporta. Međutim, Nađa doživljava nesreću na ledu... U nastavku filma gledamo kako se ona nosi sa tim, ko je ostao uz nju, a ko joj okrenuo leđa, da li će ikada ponovo stati na led... 




Bohemian rhapsody (film)

Film ja napravljen po liku i delu frontmena grupe Queen, Freda Merkjurija. Priča o ljubavi, pronalaženju i prihvatanju, usponima i padovima, skandalima, prijateljstvu i naravno muzici....


Mislim da kakvi god da su vam ukusi i ubeđenja nakon gledanja ovog filma ne možete objektivno reći da film uopšte ne valja. Moje mišljenje je čak štaviše da je film genijalan.






Černobilj (serija)


Radnja predstavlja dramatizaciju istinite priče o jednoj od najgorih nesreća koje je izazvao čovek – eksplozije reaktora u nuklearnoj elektrani Černobilj, koja se desila 26. aprila 1986. godine. Pratimo hrabre ljude koji su se žrtvovali kako bi sprečili nezamislivu katastrofu, političku pozadinu, zataškavanje Sovjeta, načine prikrivanja posledica, akcije čišćenja i istragu naučnika kako i zašto se to desilo. - filmskerecenzije.com


 Već sam pisala o njoj  OVDE




Scorpion (serija)

"Zovem se Walter O'brian imam četvrti najveći IQ ikad zabeležen: 197. Einstain-ov je bio 160. Kada sam imao 11 FBI me je uhapsio zbog hakovanja NASA jer sam hteo njihove nacrte šatla za zid svoje sobe. Sad vodim tim genijalaca boreći se protiv svetskih pretnji koje samo mi možemo rešiti. Toby je bihejvioralista (stručnjak za ponašanja), Sylvester je ljudski kalkulator (statističar i matematičar), Happy mehaničko čudo od deteta, agent Cabe Gallo je vladin rukovodilac. A Paige? Ona nije poput nas.Ona je normalna i prevodi svet za nas, dok mi pomažemo njoj da shvati svog genijalnog sina. Zajedno mi smo Scorpion."


Ovo je uvodna špica odnosno intro, mislim da dovoljno govori o seriji. 

Fascinantno mi je da je neko tako inteligentan i drago mi je kad vidim da to koriste na pravi način, a ne bave se kriminalom. 

Bukvalno im zavidim što imaju natprosečan IQ...


The 
act (serija)

Di Di Blančard i njena ćerka Džipsi su 2009. godine proglašene za najbolju majku i najhrabriju ćerku, ali sedam godina kasnije objavljen je članak, posle tragičnih događaja: “Di Di je želela da njena ćerka bude bolesna, a Džipsi je želela da ubije svoju majku“. Kako su američke miljenice postale najbizarniji duo koji je svet video?  - dedamilorad.com


Ako ste pratili TLC ili ID kanal sigurno ste čuli za ovaj događaj.





Absentia (serija)

Priča serijala vrti se oko FBI-eve agentice Emily Byrne koja nestaje bez traga loveći bostonskog serijskog ubojicu te je proglašena mrtvom.
Šest godina kasnije pronađena je u šumskoj kolibi, jedva živa, ali bez ikakvih sjećanja što joj se dogodilo. Po povratku kući saznaje da se njezin suprug, kojeg glumi Patrick Heusinger, ponovno oženio te da je njihovog sina odgojila druga žena. Uskoro Emily biva uvučena u novi niz ubojstava. - epizode.ws


Opasno dobro, opasno strašno, opasno zamršeno, opasno dobro. Neverovatno.

Ovu seriju tek počinjem da gledam, kao i naredne dve, tačnije pogledala sam samo po jednu epizodu da steknem utisak o njima, a o nekima sam ranije gledala dokumentarac.

P.S. kasnije sam saznala da je informacija da serija ima bilo kakve istinite elemente netačna, ali svakako vredi gledati.



A very english scandal (serija)


Džeremi Torp je dugogodišnji lider Liberalne partije, ugledni član britanskog društva i čovek koji krije da je gej. Pored činjenice da bi priznanje dovelo do zatvora, jer je homoseksualnost tada bila nezakonita, postojala je sasvim opravdana bojazan kako bi se to ogledalo na njegovu reputaciju i karijeru. Prilikom jedne posete prijatelju, pažnju mu privlači konjušar Norman Skot. Norman je Džeremiju delovao kao neko koga može da kontroliše… 
- filmske recenzije.com




American crime story (serija)


Serija se temelji na knjizi Jeffreya Toobina “The Run of His Life: The People V. O.J. Simpson”. Serija istražuje poslovanje i manevrisanje“iza scene” na obe strane suda te kako je kombinacija sudskog uverenja, lukavosti obrane i istorije policije s afroameričkom zajednicom dala poroti ono što je trebala – opravdanu sumnju. “The People V. O.J. Simpson” ima će deset epizoda, svaka sezona serije “American Crime Story” fokusirat će se na različite istinite kriminalne priče. - Epizode.ws

Druga sezona fokusiraće se na događaje nakon uragana Katrine, koji je 2005. razorio New Orleans i susedno područje južnih SAD, zajedno sa okolnim otocima. Iako se ne uklapa u kalup tradicionalnog sudskog procesa kao People vs. O.J. Simpson, prema Murphyjevim rečima, svejedno se radi o kriminalnoj tragediji prožetoj društvenim pitanjima. - Serijala.com




Eto to bi bilo to što se tiče filmova i serija, nadam se na vam se post dopao.
Sigurna sam da ste gledali barem nešto od pomenutog, pišite mi u komentarima.

Ali imam još nešto da podelim sa vama. 

Napravila sam instagram na kom će biti svega i svačega, ali volela bih da mi u komentarima napišete vaša korisnička imena da vas zapratim.

Moj instagram nalog  i.mperfectm

13 коментара:

  1. I've seen quite a few of these but you've given me several more to add to my list! I thought The Act was so powerful, complex, and fascinating. The actors did an incredible job bringing that case to life.
    the-creationofbeauty.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Čitam post i fascinantno mi je koliko filmova i serija uspiješ da odgledaš. Ja znam nekoliko mjeseci da zaređam, a da ništa ne odgledam. A što se tiče posta, zaista je velik izbor i ne znam za šta bih se prvo odlučila. Nisma gledala ništa od ovoga, a sve mi djeluje jako zanimljivo. Super post.❤️

    Sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hahah šta ti je kad si besposličar onda imaš vremena.. Doduše, neke sam gledala jako davno, a dnevno pogledam 1-2 ep. serije ili jedan film što nije tako strašno, jer neki gledaju po 1-2 sezone dnevno :'D
      Hvala! ♥

      Избриши
  3. Zanimljiv post moram priznati! O slučaju iz serije The Act sam gledala dosta klipova i dosta čitala na internetu plus sam pogledala i nekoliko epizoda serije i onda sam stala iz nepoznatog razloga. Chernobly sam takođe bila počela i stala na prvih nekoliko minuta, ali planiram pogledati u budućnosti! :)

    anastasjastyles.blogspot.ba <---------------- novi post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Možda jer ti je dobro poznato šta će se sledeće desiti, ja nisam tako detaljno upućena pa mislim da će mi biti interesantno. Obavezno pogledaj Černobilj. Hvala na komentaru! :)

      Избриши
  4. ''The act'' već dugo želim pogledati, jer zna koja je istinita priča koja stoji iza serije, a od navedenih filmova sam gledala 'Kiss and cry'' - veoma emotivan i dobar film. Super post :D nogo mi se dopada i ja sam pisala na istu temu na drugom blogu, ali uglavnom o hororima koji su istiniti.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mene je baš zato privukla, jer je istinita priča. Hvala puno, pogledaću, ne volim horore inače ali ako su rađeni po istinitoj priči onda moraju biti ekstra.

      Избриши
  5. Setila sam se jednog filma takođe zasnovanog na istinitoj priči: The Man Who Knew Infinity. Preporučujem ti i njega da odgledaš. :)
    Hvala ti na ovoj pozamašnoj listi, ali i na inspiraciji da više istražim koja su to filmska ostvarenja rađena po originalnoj priči!

    Girly world | Letnji piknik: saveti&trikovi | Instagram

    ОдговориИзбриши
  6. Slažem se i meni se film dopao.. Ne znam, nisam gledala, a mislim da nisam ni čula za taj film... :/ Hvala ti, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Kiss and cry je jedan od mojih omiljenih filmova, bas sam ga gledala ponovo pre neki dan i obozavam ga. Odusevljava me to kako se Karli nosi sa celom svojom situacijom. Takodje The act me jako interesuje, jer sam citala svasta o toj prici i bas me zanima kako su je ekranizovali. Jos par naslova mi je jako privuklo paznju. Svakako jedan od interesantnijih postova koje sam pročitala u poslednje vreme ❤❤

    Novi post--
    mellowcent.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam mogla da verujem koliko je jaka i da je sve to istina, posle gledanja filma sam guglala o njoj da vidim kako je izgledala u stvarnosti i puštala snimke sa onog klizališta...
      Hvala ti!

      Избриши