19:49

Zdrav doručak/užina za školu

Okej, škola traje već uveliko, ali nikad nije kasno za ovakvu vrstu posta.
Ja sam tip osobe koji nije navikao često da jede, mislim na onaj fazon jesti pet puta dnevno, imati 2-3 užine...




Obično za vreme odmora za užinu ja ni ne budem gladna, gladna sam tek na poslednjim časovima, a tada već ideš kući, pa onda često ništa ni ne kupim za užinu, što nije dobro. Najbolje je pojesti nešto malo, lagano i zdravo. Ali šta? U pekari nije neki izbor i nema ništa zdravo, obično uzmem rolnicu sa sirom i šunkom ili johan.. bezveze. 

U ovom postu ću vam pokazati par recepata šta ja pravim za doručak i užinu. Na taj način uštedim novac, a znam šta jedem.

Takođe i ono što je zdravo, a možete ga kupiti na svakom koraku.

Do it yourself:

1. Zdrava palačinka #1

2 jaja 
malo soli 
6 kašika ovsenih samlevenih pahuljica
(Ili tri integralnog tri ovsenog, možete da kombinujete kako hoćete)

Umućkate jaja i posolite ih, ja zatim u secku sameljem 3 kašike ovsenih pahuljica i tri kašike običnih pahuljica kornifleksa. To sve pomešate i ispečete ili u tosteru ili u tiganju sa vrlo malo ulja, kao palačinku.
Možda bolje tiganj, toster bi je možda isušio previše.

Palačinku možete da iseckate na kockice i ponesete u kutijici za užinu ili običnoj pekraskoj kesi ili za zamrzivač.

(Jedina moja slika koja iole liči na nešto)

2. Ovseni kolalići

2 banane
1 čaša ovsenih pahuljica
Po želji dodati suvo voće, komadićečokolade, kikiriki, semenke šta god...
Kašikom ređati na papir za pečenje i peći na 180c 15ak minuta.

(Slika sa FITT kanala)
3. Slani mafini

4 jaja umućkati
2 kašike brašna (integralnog, raženog...)
100 ml mleka
malo sira narendati
Ubaciti povrće npr. seckani paradajz, papriku, pečurke, krastavac..
Ako želite možete ubaciti i kockice salame i sira..

Sipati u kalupe za mafine i peći na 180c dok ne porumene lepo.
(Internet)
4. Palačinke #2

3 kašike integralnog brašna
3 kašike ovsenog brašna
1 jaje
100 vode (kisele ili obične)
malo ulja za pečenje

Možete da ispečete normalne palačinke srednje veličine i da ih filujete kako želite, ali pošto je u pitanju doručak za poneti, ja sam napravila ovu smesu, zatim na tiganj stavim samo jednu kašiku odgore stavim malo salame i sira i preko još testa. Dobijete slane palačinkice za poneti.

(Tačno se vidi da sam ja slikala...očajno hahaha)
5. Kiflice s jabukama
  • 125g belog brašna
  • 125g integralnog brašna
  • 1prašak za pecivo
  • 1 kašičica soli
  • 30ml ulja
  • 70 ml mleka
  • 125g sira(ja sam sitan koristila)
  • 1 belance

    I još:
  • 1 žumance
  • malo mleka
  • susama,kima,lana

    Umesiti testo, podeliti na dva dela i ostaviti 10 minuta da odstoji.
     
  • Nadam se da znate kako se mesi testo, ako ne vidite na yt. 
Razvući lopticu na srednje tanko testo i iseći u trougliće. To ćete uraditi tako što ćete prvo krug od testa preseći na pola, a zatim seći cik-cak. Nadam se da je neko skontao ili zna o čemu pričam. 
Evo je  slika koja će možda pojasniti.
           
Ja sam u sredinu stavljala komadiće jabuke, vi možete sir, salamu, šta god. Kiflice premažete žumancetom, odgore istavite susam/ lan... 
To je to!
(Ova slika je sa interneta, jer je moja bila loša...)
6. Slatke prženice

1 jaje
3 kašike mleka
2 parčeta hleba
1,5 kašikica šećera
Резултат слика за sweet french toast
(Slika sa inerneta)


7. Integralni bakin kolač sa kokosom!

3 kašike kokosovog brašna
2 šolje ovsenih pahuljica
6 kašika kukuruznog brašna
1 jabuka
1/2 kašičice soli
2 šolje vode
Izmiksajte sastojke. Sipajte ¼ šolje testa u vreli pekač i pecite 8-10min. Ako se testo zgusne dodajte još vode.

*Ovaj recept nisam isprobala, ali volim kokos, volim bakine kolače tako da ne može biti loše, isprobaću pa ću da vidim!

Резултат слика за bakin kolač
(Slika od recepti.com)

Od onoga što možete da kupite:


O'cake, Wellness ili neki sličan integralni keksić






Kupim jednu kutiju i bude mi dosta za 2 dana.
Cena od 60 do 100din

Voćni jogurt
Grekos, Balans, Jogood, Dukatov...


Ja uzmem ovaj Balans, ima SAMO 20ak kcal a jako je lepi ukusan.
Cena 70ak din.


Bonžita..


Ako pogledate u broj kalorija on nije baš mali (skoro 400), mada se to ne može porediti sa nečim što ima isti broj kalorija, a manje korisnih i hranjivih vrednosit.. Šta znam, nije loše da se gricne.. :)


Voće, voćni sokovi

 


Od voća, banane su najjednostavnije za poneti.

Što se tiče voćnih sokova, kada dođe sezona narandži kupim ii svak jutro iscedim jednu narandžu, bez dodataka šećera. Bude jako lep sok, mada od jedne se dobije dosta malo soka.

Integralne pločice i slično
Резултат слика за integralne pločice
Blizu moje škole nalazi se prodavnica zdrave hrane, tamo često kupim integralne i lanene pločice, a ima i sličnih keksića, kao i biogric štapići.. Problem je što je sve to dosta suvo.

..............................

Ne mogu da vam opišem koliko sam "ljubomorna" na mršave drugarice koje za užnu jedu čokoladice, čipseve, slatke keksove, smokije, sokove itd. itd. Pa ja kad bih još to jela bila bi kao trokrilni orman... Tugica haha 

P.S. slike nisu moje iz razloga što sam otprilike antitalenat za fotografisanje i neke slike nisu ispale dobro, neke nisam uslikala, ali sve sam isprobala. 
............................

Nadam se da će nešto od pomenutog biti korisno ili da sam vam bar dala ideju.
Hvala na čitanju!

Zdrav doručak, pecivo iz pekare ili grickalice?


9 коментара:

  1. Odličan post, često pravim te zdrave palačinke samo što ja stavim brašno i dodam neku salatu, takođe je neretko jedem umesto hleba. :)

    The Beauty Journal

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moj brat bi mogao svaki dan da jede palačinke, naravno ne zdrave i slane. Hleb jedem jakomretko, ali odlična ideja. Hvala ti 😁

      Избриши
  2. Odlican post!Sigurno cu probati nesto od ovoga jer zvuci ukusno a zdravo je!

    Ilmaha |Zapratite♥️

    ОдговориИзбриши
  3. Tvoji prijedlozi su fantastični. Ja većinom nešto kupim npr. integralne pločice ili jogurt. Gotovo nikada ne pripremam užinu jer sam lijena ustati 10 minuta ranije i spremiti nešto, moram to promijeniti. 😂 Fenomenalan post, moram isprobati nešto od ovoga.

    Isabela Breber

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potpuno te razumem, meni je svaki minut spavanja bitan hah Obavezno, hvala ti 😊

      Избриши
  4. Od ovih recepta sam probala ovsene kolače s bananama i jako mi se dopalo. Što se mene tiče ne bi mi škodilo da probam nešto od ovoga. Inače, uvijek pojedem tost sendvič, ali od domaćih lepinja. Nekako mi je to, koliko toliko zdravija,a mogu reći i dosta ukusnija varijanta. A sam post je odličan i mnogo mi se dopada što ima dosta izbora užine i recepata, koji su laki za napraviti, zdravi i djeluju jako ukusni. Takođe, podržavam to što se zdravo hraniš i što obraćaš pažnju na to. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jesu, mada nešto mislim da bi se moglo dodati kašika-dve mleka da budu malo ređi. Slažem se Hvala ti mnogo! 😘😊

      Избриши